« first day (3176 days earlier)      last day (190 days later) » 

12:05 AM
We always reuse our plastic bags as garbage bags in our cars. It's a stupid notion to say they're the cause of all the pollution
 
12:43 AM
You can't be serious.
> Intel shares rose about 4 percent to $58.97 in extended trading after the announcement.
Clearly, investors didn't like Intel investing in 5G technology.
 
12:57 AM
doh - pretty sure Apple was waiting for one of Intel's signature low-power cellular modems with 5g tech
now it'll be, who? Broadcom? Murata? Realtek?
 
 
1 hour later…
2:04 AM
@allquixotic Hell just froze over. It'll be Qualcomm.
> The companies also have reached a six-year license agreement, effective as of April 1, 2019, including a two-year option to extend, and a multiyear chipset supply agreement.
(emphasis added)
 
@bwDraco I thought Apple and Qualcomm were in a spat
but :P
they didn't really have another choice for 5G, I guess, besides Qualcomm, with Intel out
 
Yeah. This is a surprise to everyone.
 
2:53 AM
@bwDraco Intel has traditionally not done well in mobile...
Remember SOFia?
 
I was thinking about their XMM LTE modems. The only major device manufacturer that used them was Apple.
 
 
5 hours later…
7:54 AM
morning
 
8:33 AM
So was NY good @Burgi?
 
really good
its worth going
it is really expensive though
 
orly?
i guess the pound re\LLY SUCks right now too
wow typing.
much fail.
 
americans have a weird system in shops, they list something as say $4.99, you go to pay with a $5 note and they suddenly add on sales tax, state tax and all sorts of extra taxes
 
yah
 
why not just include those taxes in the price on the shelf?
oh and you have to tip 15%
even if the service was mediocre or bad
i did spend the first day wandering about thinking i was in a film
especially when you see steam rising from the manhole covers
oh and the hotel charged me $300 in staff gratuities
which sucked
i had enough cash on my travel card to cover it but it was annoying because i wasn't expecting it
 
8:49 AM
@Burgi No you don't, it's not mandatory.
@Burgi If that wasn't informed in advance it's probably not legal and you could refuse to pay.
 
@DavidPostill they had already charged the card
 
@Burgi Do a charge back.
Customers are REQUIRED to pay 'mandatory gratuities (tips)' if these are disclosed (on the menu or elsewhere) prior to being served.
 
interesting...
 
You have been ripped off.
 
i'll get my GF to check the terms and conditions of the hotel
 
8:55 AM
Read the suggested tips section ...
How many days did you spend in the hotel?
 
5 days
according to that page i massively overtipped the doorman
 
$60 per day seems way excessive.
Especially if you had already tipped the doorman ...
 
i've asked my GF to check the T&C of the hotel
 
9:19 AM
i got to see a space shuttle
 
 
2 hours later…
11:03 AM
> University study on human behaviour Copy Copy Copy
Good old copy copy copy.
 
11:36 AM
@DavidPostill whoa $60 per day???
Okay, so. So so so.
That college I got into previously? It's in the same city, but wayy too expensive so I'll probably not end up going there
I also got into this other college, which is across the country (a bad thing). But it's way less expensive.
Anyway so in college II, they're offering me both BSc in CS, and in Data Science.
I have to choose one. I don't know what to do.
 
@rahuldottech i thought your dad was paying?
 
@Burgi yeah, so that's not happening, lol.
 
is it him being an arse again?
 
He really doesn't care about me, so... ¯_(ツ)_/¯
@Burgi yep
 
i'm sorry dude :(
 
11:42 AM
He hasn't even bothered to call me since like October
 
go for college 2, the course is closer to what you want
 
@Burgi nah, it's cool. I came to terms with it a very long time ago. My mom and sis still feel let down or whatever when he says he'll do something and doesn't, but I really don't expect anything from him in the first place, so... Meh.
@Burgi college 1 is only BSc (IT), college 2 is either BSc (CS), or BSc (Data Science)
 
is your mother still in bhutan?
 
@Burgi yep. She'll be there till about June of 2020.
She came back today for a week tho :)
 
could you go to university there?
 
11:45 AM
Nah, their education system is ridiculous
But that's a rant for another time
 
well lets work this through...
 
Ok so keep in mind I'm also applying to some other colleges, but I need to give entrance exams for those which aren't for a month or so.
 
college one is:
* too expensive
* not quite the right course
* is close to home
 
@Burgi eh, the course is mostly fine. Except that you also have to learn a foreign language, which sucks.
 
college 2 is:
* in budget
* better courses
* far from home
 
11:49 AM
Also worth mentioning, that although it's not more "respected", college 1 is more well-known among the public, due to how much they advertise. I dunno if this will matter when I apply for jobs
 
tbh, college 2 is looking like the better option
 
@Burgi yeah, but it's in a remote part of India. Which means that I'll be away from my mom and sis and friends
 
if i were you i would arrange day visits to both colleges and go talk to the tutors and see the facilities
dude, it won't matter. you will be flat out busy studying and making new friends
 
@Burgi already visited the first. Didn't like it much. They were trying wayy too hard to impress the visitors, and kept boasting about their facilities, and I'm quoting here: "truly five-star washrooms"
 
not sure if you are aware of this thing called "the internet", it is meant to help you stay in contact with old friends and family
where is this "remote part of india" btw?
 
11:54 AM
@Burgi yeah. I think I'll apply to college 2 then. If I end up not going, they'll completely refund the initial deposit. Unlike college 1, which is asking for a non-refundable deposit of 1500 USD (a lot in rupees!) to reserve my seat.
@Burgi some corner of Odisha
 
yeah, its the right thing to do
is there state funding you can apply for?
 
@Burgi yeah, okay then. College 2 is reserved for now, and I'll go there if I don't end up getting into a better college closer to home
@Burgi nah, not in this case. Wouldn't need it for college 2 tho
@Burgi ok so should I go for data science or CS?
The interviewer said I had an analytical mindset so I should go for the former but idk
 
which makes you happier?
 
@Burgi CS, probably
 
in the UK most universities the first year is broadly similar then you can always swap in year 2
 
12:03 PM
@Burgi yeah, true
Ok so college 2, CS is my choice for now
Thanks for the help!
 
 
3 hours later…
3:21 PM
And because if you just leave it there, it's going to start contaminating things downstream even if no one touches it directly.
3
 
heh
 
lol
OMG chocolate M&M's are so good
I'm having them after wayyy toooo looooooooong
 
@rahuldottech I prefer the crunchy caramel ones :)
 
I've honestly always hated M&M's, oddly enough.
I grew up on Lindt and Godiva, so I tend to be really picky about chocolate.
 
@DavidPostill I've never had those!
They aren't available in India
 
3:29 PM
@bertieb I'm really curious about a feijoada gringa. If only for the potential hilarity of it.
 
@bwDraco Lindt is great too! But I like most chocolate.
 
Green & Blacks make the world's best chocolate :)
 
@DavidPostill Don't think I've ever had any
 
@rahuldottech It's organic.
 
Check this out: wavyurl.com (unfortunately it works better on Chrome)
@DavidPostill ahh
Also:
 
3:38 PM
@rahuldottech Oh no please please don't open Pandora's box lock it and throw at the bottom of the ocean
 
@ThatBrazilianGuy lol
 
It's actually cool bot so much potential for abuse... Geocities and MySpace vibes...
Although you're too young to know MySpace, let alone Geocities.
 
@ThatBrazilianGuy Completely messes up browser history
@ThatBrazilianGuy true.
 
@rahuldottech FFS you're right
 
I browse GeoCities archives occasionally for fun
@ThatBrazilianGuy ^
 
3:50 PM
@bwDraco So i'm from Coventry, yet never had Godiva chocolate.
@rahuldottech you're welcome, btw.
Apr 12 at 4:49, by rahuldottech
I got into college :)
Does that mean you passed the exams?
 
@djsmiley2k hm?
@djsmiley2k Passed the interview for a particular college. Then got into another.
 
But they're both backups. My main entrance exam for the college I really want to get into is in May
 
@rahuldottech Wait, you guys have an insane admission exam and then still have to face interviews? :-0
 
@ThatBrazilianGuy We have intense end-of-12th-grade exams, then dozens of insane entrance exams for different colleges, and THEN interviews
Interviews aren't for most colleges, but all that I'm applying to have them
 
3:57 PM
We have a national not-no-insane exam which is valid for most (all?) unis but the score for admittance is insane, if it's a carrer as medical, law or etc sometimes there's easily 50 ~ 100 or even 150 contestants per opening. So a score of 97.25 and 97.50 can mean the difference between acceptance or not.
But no interview, no cover letter, nothing. You pass the exam, that's it.
Each uni can have its own admission exam but it's usually also an exam with no interviews or admission letters or whatever
And there are also a lot of private unis where all they want is your money and a clinically dead goldfish can pass the exam.
 
4:21 PM
@ThatBrazilianGuy the college and course I want to get into?
They take 20 out of 20,000 applicants
0.1% acceptance rate
And this doesn't have an interview, based solely on entrance exam
Welp
 
4:38 PM
how come "netstat -na | findstr "2000" work, but with just "-a" as parameter it doesnt? and is "-na" a shorthand for "-n -a"?
 
@ThatBrazilianGuy Gringa? Sans black beans?
As it happened, I did have some black beans
They were, uhh, <cough> years out of date
But I used them
I'm really hoping black beans aren't the ones that can house anthrax
Because, yanno
I don't want anthraxed
 
@bertieb Like you really don't know what "gringo" means?
@bertieb O.o 0.o +_+'
 
> How long do beans last? Dried beans last indefinitely, canned beans last for years and fresh beans last about a week
> Dried beans are listed as indefinite, but they will begin to lose their moisture after 1-2 years in the pantry. They will need to be soaked and/or cooked for a longer amount of time than is on the directions if they are older than 2 years from the best by date. However, dried beans do not lose any of their nutritional value with age, so their shelf life is classified as indefinite. Because of this, they have always been a great survival choice.
 
@ThatBrazilianGuy Well, I figured I am a gringo, not a gringa
 
4:48 PM
checks
 
> Although not a perfect test, your nose and eyes ares usually the most reliable instruments to tell if your beans have gone bad. Signs of bad cooked beans are a sour smell and a white colored liquid surrounding the beans.
 
@DavidPostill These were in a tetrapak type thing
Not dried
So, uh, dunno
@ThatBrazilianGuy I may have misunderstood adjectival gender agreement
 
@bertieb lol. strange that gringo ends with o and gringa ends with a letter that could be interpreted as a dangly thing above a ball sack :)
 
I guess the stew is feminine
@DavidPostill 0_o
'a' ?
I'm (thankfully?!) not seeing it ;-P
 
@bertieb I would go to hospital immediately if you have eaten beans that are many years out of date. Do not pass go.
@bertieb I suppose it depends on the font ...
 
4:53 PM
@DavidPostill Lemme check the pack and see what we're talking about
I mean, they were made this decade
 
5:37 PM
@bertieb Ask the stew how they identify, don't assume its gender
 
Touché ;-P
It is delicious tho
 
You actually made one?
Did you use assorted pork chops?
A huge orange slice
 
I made my own variation on it
With loads of veg
Probably not kosher to still call it feijoada
 
 
1 hour later…
7:14 PM
yawn
talk to me guise
give me a reason to me.
 
8:14 PM
you
 
8:32 PM
So I've visited Super User every day for over 4 years ...
 
Jeff Lambert, Durham, NC, United States
101 1
 
 
1 hour later…
9:36 PM
I WANNA GO HOME
But I'm stuck at woooooork
Lotsa traffic
 
9:48 PM
Great....
This is how the zombie apocalypse begins.
 
Wow
@DavidPostill that's cool!
 
@abobakrdy -a tries to resolve names, so it might be resolving away the :2000 into something like xxx.xxx.xxx.xxx:http
Sorry, that's not quite right.
netstat always tries to resolve names, unless you put -n in, then it will just give you numerical results.
 
10:20 PM
In case anyone needs a laugh
 
Ha, I was just watching that one
@rahuldottech You might have fun with this: danielyxie.github.io/bitburner
 
11:10 PM
Is there a way to get administrative access from Windows Subsystem Linux files to Windows files correctly?
so like
sudo vi /mnt/c/Users/a/admin/file.txt
 

« first day (3176 days earlier)      last day (190 days later) »