last day (1913 days later) » 

6:00 AM
he says hello
 
what
oh, is it math.SE rep?
 
arnav is a great mathematician, this must be remedied, how can we get him 20 points of rep quickly????
 
i have some of that
dunno have him answer a question about closed sets or something
 
can i give him rep? yeah, for some reason MO users aren't like, supported yet
 
I think it's rep on whatever you have set as your parent site.
 
6:00 AM
oh
 
yeah, but i don't think you can currently set MO as that
 
i have no MO rep, so i guess that's good for me
 
so mATT, how is ur k-theories going?
did you computer any good ones recently?
all i'm saying is... $f\circ f\vert_{3}=2 b_2 x y z - 2 b_3 x y z$
 
man i am trying to compute this one right this very moment
 
what really? compute a ktheory?
 
6:05 AM
yeah man!
 
of what? of $\mathbb{Z}$???
zee integerzz?
 
nah of a square-zero extension of a connective ring spectrum by a bimodule, DOGG
 
I'm attempting to add Arnav with write permission, so far no luck.
 
oh i see
thanks @WillJ
dammit!
do i have to move my mouse to tag someone? I don't want to use my mouse
 
no, you just type it
@JonBeardsley
 
6:06 AM
yeah
 
but i don't want to type the whole name
 
you can't have it all, man
 
jeepz
 
nice italics
 
6:07 AM
It seems to say 20 points is a hard minimum.
@ArnavTripathy, please attempt to enter something.
 
thanks, you get them with asterixes
 
dogg
doubles are bold
dogg
i am king of cool fx
 
whoa. i just found a hotkey combo that closes this tab
whoops
HOTKEY COMBO
 
ctrl-alt-jonbeardsley
 
6:08 AM
this is going to turn into me and matt panci being idiots
for hours and hours and hours
and not getting anything done
 
room topic changed to Homotopy Theory: (no tags)
 
i dont know what you are talking about, i am getting a lot done
 
now we don't have to shout anymore
 
thanks will
 
6:09 AM
i'm really into square zero extensions
 
@WillJagy Good job :D
 
just, FYI
 
yeah prettymuch. MAtt, are you at MSRI right now?
 
no >:O
i am in seattle ATM
 
6:10 AM
me neither, because Vitaly stole my spot
 
ernie stole mine, so
 
just kidding. he won it fair and square, in a stick-fight
 
i really like vitaly
 
@ArnavTripathy, try it now!!
 
i like anyone computationally minded i guess
 
6:11 AM
yeah, great guy
 
yeah vitaly is a real computer
 
bleep bloop
get sean up in here
 
haha i really like that story about vitaly wearing a cardboard box on his head
 
hahahah
yeah
 
i dont know this story
 
6:11 AM
"this is what i am now"
Arnav: what does will want me to do
no I can't talk
there's a bar at the bottom saying I need 20 rep
arnav is doomed
 
Try one last time, I did something else
 
barnav :(
 
he still can't talk
at least.... in here
 
i guess this is the MO/SC difference, with less than 200 MO rep he doesn't get the free SC bonus
 
what's SC
 
6:14 AM
science of computers
 
computational science
 
scicomp
 
oh
Somputational Ccience
 
arnav only needs like 70 more rep
but i gues there's no way to get that for him without spamming something
Arnav: man
now I gotta ask some questions or some shit
 
some CS questions
 
6:17 AM
i can spot a polynomial from pretty far away
 
room parent site changed to mathoverflow.net
 
I don't know, I granted Arnav special access write privilege, then saved changes.
 
so look the solution is, go to his MO page: mathoverflow.net/users/7690/arnav-tripathy
 
Michael Greinecker is trying something
 
and upvote his answers
The homogeneous degree 4 part of $\diamondsuit$ is of the form:
$$B_1\circ B_4-z+x+B_2\circ B_3+B_3\circ B_2+B_4\circ B_1+2a_{21}B_1B_2(x,y)z-2a_{12}xB_1B_2(y,z).$$
 
6:22 AM
the other room is now MO
 
ohhhh
the SE one i made
let me go investigate
 
yes
 
oho!
aweomse
 
exodus
 
yeah
jeez
that was traumatic
 
6:24 AM
( chat.stackexchange.com/rooms/9417/homotopy-theory , if anyone doesn't have the link)
 
you're a good room owner, don't worry
 
arnav got some rep out of it
 
out of what?
 
oh
i see
hahah
 
6:25 AM
how what
 
Arnav: hha
haha*
I think I now hit my rep cap for today
DANGIT
arnav is very close
to hitting 200 people
he did not hit his rep cap
you may never do anything of any value in your life, but if you help arnav have a voice, you will have done a good deed
 
is it actually helping though?
 
done
 
yes
he's very close to 200
 
given that his parent user is not mathoverflow
 
6:28 AM
soon he will be a real boy
it is MO
Arnav: ok
I'm at 208
apparently something should be happening now
hmm the bar's still there
how do I change my parent site
crap
 
@ArnavTripathy, you now have 208
 
well... i guess that didn't work
:(
 
@ArnavTripathy try the other room Eric links to
 
Arnav: oh man yeah it thinks my parent site is meta.stackoverflow.com
where I do not even have an account
that is pretty awesome
 
@JonBeardsley as the room owner it is your responsibility to make this right
 
6:34 AM
Going to sleep. I'm very old
 
lol
hm
 
Going to sleep. I'm very old
 
goodnight
 
cya!
thanks for the help @willjagy
arnav has write access to this room
i dunno what is going on
 
now you're on your own Jon
good luck
 
6:35 AM
lol
yeah arnav, it's still saying you need at least 20 reputation for me to grant you explicit write access
but what the hell, you do
 
not on meta.stackexchange he doesn't
 
oh
weird
sooooo.... wait
his parent site is meta.se then?
 
that's what it says on his user profile
 
yah
but. it doesn't even exist
he has no meta profile
 
which'll make your task of solving this problem even tougher
 
6:39 AM
hahahah
 
so there's this meta.stackoverflow.com/questions/185205/… , but when i follow those instructions it won't allow me to select mathoverflow as my parent site, just one of the classical stackexchange sites
 
yeah, lol, it's just buggy
the whole thing is just messed up for now
we'll have to wait until they finish merging all the stuff or whatever
 
so you're standing down?
 
haha
i mean
i'm not much of a computer guy
 
OH MAN CHECK IT OUT
 
6:42 AM
whoa!
 
arnav is talking!!!!
 
I changed my parent site to physics and somehow that was the key
 
that means there's hope for sean
 
why do you have 101 reputation on physics?
 
6:43 AM
why not
 
hahahaha
 
you know how it is
 
does it just detect your expertise through the keyboard?
 
yeah
it's like
yo check it out this guy knows some physics
 
yeah pretty much
 
6:43 AM
well played
 
just about enough for 101 rep
oh man is there a spam filter on this thing
 
well how about that
I think it doesn't like me sending messages too quickly
 
if you post 2fast it stops you
 
augh
that is basically the worst thing for me
 
6:44 AM
yeah me too!
beacuse i type a lot, and hit enter a lot
 
and post tons of little tiny messages, like one word at a time
sean, if you're still not able to talk, don't post anything
 
yeah.
oh man it also doesn't let me post repeat messages
I needed to put a period on that yeah
 
sean try talking now!!
i gave you "write access"
 
why isn't there an algebraic geometry room
 
6:45 AM
we've seen already that doesn't work
 
yeah but, it reacted differently
when i did it for sean than for will
erm
not will
 
he needs to change his parent site to one of his other areas of expertise
 
reading and typing at the same time
 
hmm I'm in favour of chat room names being in capitals
 
that boat has sailed
 
6:46 AM
damn
 
yeah, @Matthewpancia killed that
 
i'm sitting here with my fiancee looking at wedding dresses
that's so badass
 
whoa
too real
 
i'm gonna be frickin murryed
 
6:47 AM
sweet
 
Congrats!
 
thanks
 
listen, i'm pretty busy with some polynomials right now
 
don't let us keep you
 
6:51 AM
lol
well, with you and arnav here
it's almost like talbot all over again
except... no fire :-(
 
oh yeah
 
besides, i would need to do what i'm doing with these polynomials for an infinite stretch of time to prove what i want to prove
and i'm too brain dead to get any kind of general formula right now
 
$f\circ f\vert_{4}=3b_4 x^2 y z + (3b_4 -3b_6+b_1b_2-b_1b_3 ) x y^2 z - (3b_6+2b_5- 2 b_1b_3) x y z^2 +
(b_1 2 b_2-
2b_5) x^2 y z $
 
I get the feeling these transcripts are saved indefinitely
 
6:53 AM
they are
so BE CAREFUL
 
yeah i'm worried about that
 
yeah kind of
 
make sure to star any embarrassing posts
 
i prefer transient chat
 
6:54 AM
i think
 
I don't have embarrassing posts though
 
not yet
 
okay. i've got to go. i need to sleep. have to go meet with a caterer re: aforementioned wedding tomorrow morning
 
g'night
 
6:55 AM
thanks everyone for making this a beautiful evening
and for helping me grow into the man i
hav ealways wanted to be
 
sleep it off
 
yeah.......
 
oh sweet I can access all the rooms on this site
 
unlimited entertainment
 
even the ones where my expertise isn't relevant
 
6:56 AM
i do'nt want to leave
i mean
 
i want to, but i don't want to
 
check it out I can go to an animal crossing chat
 
hahahha
 
that's so cool
 
6:57 AM
what is that? animal crossing? wasn't that like a game or something?
 
this coould make for a great stalking game
 
oh man that also means we can have a lot of animal crossers coming in here and just sort of bumbling around
 
try to hide in a chat room
 
don't think I haven't seen you in RPG General Chat
 
6:57 AM
do not cross those animals
 
oh sweet I can check out the entire transcript
 
oh! party zone!
 
HAHAHA
Will, are you a homotopy theorist? or just a guy who knows that homotopy theorists like to party?
 
the latter
@Arnav you blew our cover
 
6:59 AM
dammit
 
wat
oh apparently skullpatrol is also on math.SE though
so it'll probably be cool
 
he asked about TAF earlier, he's a homotopy theorist
 
oh that's right, i forgot
 

  last day (1913 days later) »