« first day (1892 days earlier)      last day (2421 days later) » 

12:14 AM
eyy I'm back
 
Any one know where i can find information on development time of AAA games?
 
@Dave Depends on what quality of AAA you want :P
 
well any well known big titles of the last year or two
im making a chart of development times and costs
 
Still hard to say.
Generally, startup companies will spend more time, while established companies with their tools worked out will be able to release a new AAA game in much shorter time.
 
Pip
12:59 AM
@hasherr sup Hashbrown
 
@hasherr where you been
 
 
2 hours later…
2:44 AM
shit
I'm sure I visited
was up to like 30 or 40
 
user4704
Bummer.
 
O hai josh
The Martian is a good movie
 
user4704
I heard.
 
user4704
I liked the book, I'm going to try to go see it Sunday.
 
user4704
I'd go see it tonight but instead I am writing a meta post :|
 
user4704
2:50 AM
(and my wife is at work)
 
Pip
The Martian is a fantastic movie
Anyway, heading to bed. Night
@Almo I'm up to like 55!
 
user4704
 
user4704
I never do that right the first time.
 
user4704
github.com/macvim-dev/macvim/issues/87 this is very interesting
 
I think you have it
 
user4704
3:06 AM
Only happens if don't enter insert mode.
 
user4704
Which sort of makes sense.
 
user4704
I'm kind of surprised it works at all in normal mode.
 
ahha
:)
 
0
Q: Should we split the chat into on- and off-topic rooms?

Josh PetrieA user has proposed effectively splitting our site's chat room into on- and off- topic sub-rooms. A grassroots attempt to populate or otherwise prove obvious utility of the room was given about two weeks or so to show something for itself. I'm posting this question to get a feeling from the comm...

 
 
4 hours later…
user92578
6:59 AM
Morning guys!
 
'ning
 
user92578
So that Alec guy really wants to "elevate the level" of this chat
 
F him, he's just one elititst guy
 
user92578
yeah, totally
 
user92578
I ignored him on the first day I met him
 
user92578
7:03 AM
I was actually thinking about pinging him and asking him what's a pointer
 
he can have his own chatroom if he wants to
 
user92578
but then I was like "nah, I'm above that" :D
 
user92578
Yeah!
 
user92578
And talk solely "on topic" "good quality" shit there
 
7:14 AM
I feel like his definition of 'on topic' is very different from mine.
If we want to create another room to be the on-topic room I feel like it should be as welcoming as possible.
 
user92578
7:30 AM
With the attitude he has towards us (at least most of us) I can't imagine him actually believing that we would agree with his ideas
 
user92578
7:42 AM
 
user92578
A new spawner sprite, what do you think?
 
user92578
Next up I think I'll try to improve the cage sprite
 
user92578
8:18 AM
I kinda like these:
 
user92578
 
It's fine, but maybe a bit too bland for an objective.
 
user92578
good point
 
user92578
8:46 AM
 
user92578
hmm, not sure
 
user92578
The locks don't really pop up
 
Agreed, I didn't see the locks at first.
 
user92578
 
user92578
Now these pop up a little too much I think
 
user92578
8:48 AM
And don't quit fit the jungle theme I've got going
 
oh it's a lock, I thought it was part of the guy
 
Yeah. Maybe have them on the side of the cafe?
 
user92578
I'll try that
 
user92578
What about the coloring?
 
user92578
Side works great BTW
 
user92578
8:49 AM
 
I think the color is fine on the last one
 
user92578
Aight
 
user92578
I'm actually not convinced on the bottom of the cage look
 
user92578
 
user92578
That's quite good I think
 
8:57 AM
That's pretty nice, yeah
 
9:21 AM
I expect to be listed in the credits as 'Guy Who Suggested The Lock On The Cages Should Go On The Side Instead Of In The Middle' now :P
 
user92578
lol
 
user92578
You'll all get to the credits I promise
 
user92578
Well, almost all
 
user92578
[S]Gui/Logo2.png

[R]Developed by Tyyppi_77

Additional Sounds by Little Robot Sound Factory

Executive Special Help
{
Add
the
guys
from
the
GDSE
chat
here
}
 
user92578
My current credits format looks like that
 
user92578
9:23 AM
[S] renders a sprite and [R] renders the text red
 
user92578
curly braces make the line offset smaller
 
Executive Special Help I love it :D
 
user92578
:D
 
user92578
I'm trying to draw out my trigger action system to a piece of paper
 
user92578
so many arrows pointing from things to other things
 
9:31 AM
You should possibly do some decoupling then
But maybe not, I don't now the system :P
 
user92578
I don't think so, I have already kind of decoupled the actual functioning triggers from the triggers in the level editor
 
user92578
Maybe I should just start programming
 
@Tyyppi_77 lookng awesome as expected!
 
user92578
9:57 AM
Thanks a ton!
 
I spose I should have a look at my UV problem :(
 
user92578
Those are a pain
 
problem mapping a generated texture to a generated mesh ... yeh i'd say its a pain alright
 
user92578
I'm trying to force myself to work on the trigger system
 
user92578
The last "big" thing left in the editor I guess
 
10:27 AM
Urgh I want Unity to support the ?. operator so badly.
 
user92578
10:40 AM
ah, right
 
user92578
hmm so I need to figure out how I'm going to edit vector values in the property editor inside the level editor
 
user92578
I am finally making some progress tough:
 
user92578
 
@Lokkij id rather unity just supported .Net rather than this bullshit excuse for a language that resembles it
async would be nice, tasks, maybe an API that also lets you work with mesh buffers more directly too
 
user92578
Actually it would be better if I could just click stuff for the positions...
 
user92578
10:55 AM
Yeah I think I'll need that
 
user92578
And then those vector values that you actually need to edit by hand I'll do with just separate X and Y boxes
 
ah 2D ... life is so much simpler ... lol
 
user92578
lol this shit ain't easy bro
 
I'm on my third go of retopologizing a model into a low-poly version, to the point where I just paid for a pair of male and female low-poly meshes cuz I can't do it well enough myself lol
 
character modelling is arguably one of the hardest bits to game programming imo
its where the player is focusing a lot of their attention so has to be bang on
bang on == hell for a developer
 
10:59 AM
As a last resort, if I do some half-assed modelling and texturing, that if I just don't like it, I wouldn't be surprised if I hire talent on my last leg of development towards the end
but yeah, has to look excellent
but yeahh I really wanna get into clothing creation/customisation, so sort of want something to toy with sooner than later >_<
 
11:36 AM
lol
 
user92578
@Chris cool!
 
user92578
you really get stuff done
 
thanks, I try... atm I'm finding it hard, but that's why I'm trying to get more base human stuff in. Add characters and it makes things easier to feel like it's worth pursuing
adding your death/losing condition is also a good motivator to make things feel like you don't wanna lose :)
I am not sure what I'm gonna do about faces. I tried some facial decals but it looked wrong, and rigging eyeballs and lips feels like too much for me, so might just go for a blank face look for the timebeing
 
hmmmm looks like i don't just have a UV problem but a vert generation issue too
 
aww :(
 
user92578
11:43 AM
@Chris Blank faces FTW (look at GunHero, no faces there)
 
user92578
All tough I don't have faces because I can't fit those in
 
 
user92578
I have no idea what I'm looking at
 
wierd ... both meshes generated using the same code and yet left one is fine and the right one isn't
 
user92578
But I gotta say it seems really fucking cool
 
11:44 AM
@Tyyppi_77 the side of a procedurally generated planet :)
 
@Tyyppi_77 :P There's a NZ company making the Ashen game atm, and too has a blank face look: assets1.ignimgs.com/thumbs/userUploaded/2015/6/16/…
 
user92578
:D
 
user92578
#noface #noemotions #nodevtime #blankness
 
#indielife
 
user92578
But yeah, my faces are 3 pixels wide
 
11:45 AM
that's pretty small
 
user92578
yup
 
user92578
but I like my character sprites
 
it's all good then
 
user92578
yeah
 
user92578
now, I just added an "entity type" property type to my property editor
 
user92578
11:47 AM
It works otherwise just fine, but the listbox's selection panel appears at the wrong position
 
least you don't have to fight Unity's canvas stuff! Though I'm not sure which would be worse lol
 
user92578
I guess :D
 
user92578
 
user92578
 
@Jon have you found any good way to implement easings into Unity?
 
user92578
11:49 AM
The "expand" buttons are also a bit off, but that's just because I've just hardcoded their sizes in
 
@Chris i have bigger issues with unity ... like the lack of an async model for solving my async problem that is voxel chunking
 
yeah that doesn't sound like a good time
 
and the lack of any ability to generate a buffer with a compute shader then pass that to a mesh without a cpu based round trip
major time costs :(
 
even for stuff like multiplayer servers... it's really meant for a one-level-at-a-time type deal
mmm
 
I do however now have tasks in unity
I wrote my own System.Threading.Tasks.Task implementation that basically mirrors the usual .Net 4.0 API
 
11:52 AM
nice
 
user92578
Oooh, sounds cool
 
so if unity every upgrades to .Net 4 I can just delete the code
but until then I can still use tasks
 
user92578
That's smart
 
Sell it on the Asset Store lol
 
I just can't call the Unity API within a task
If you guys want the code i'll give it to you
it's pretty crude
but it works
 
11:53 AM
I'll pass for now, thx tho
sounds too advanced for lil ol' me lol
 
	Task GenerateHeightMap()
	{
		return Task.Factory.StartNew(() =>
		{
			dataGen.GenerateSpherical(Region.South, Region.North, Region.West, Region.East);
		});
	}
 
user92578
I've tried to avoid threading as much as I can
 
that's code i have in my planet region generator
 
user92578
I think my in-game gif tool is the only thing that actually uses threading while ingame
 
problem with voxels is that not threading is a huge time waste
 
user92578
11:55 AM
Yeah I'm sure
 
you need the threading to ensure stuff is done in a timely fashion
 
user92578
These are the times when I curse my own GUI code
 
user92578
Why the fuck is the selection panel at the wrong position
 
I need a mesh gen expert :(
 
user92578
Aight here we go
 
user92578
12:03 PM
But surprise surprise, I have Z issues...
 
user92578
 
user92578
"It's something"
 
Jon
@Chris yeah
Well, no, not really, but I have my solution
 
iTween?
I noticed recently with Unity 5.2 I guess, there's a LerpUnclamped now
 
Jon
naw, hold on
i ported some code a while back, and I have just been using this lib since
 
user92578
12:07 PM
@Chris I'm pretty sure I'm using a tweener helper I got from you
 
Jon
Feel free to use it
 
Well thank you, I'll bookmark and give it a go some time
@Tyyppi_77 yeah that's quite possibly a similar way to start
 
Jon
Oh
That is an older version of it, but its fine
I modified it to remove the Ended Event in my newer one
 
I remember trying Unity's AnimationCurve thing once but it wouldn't go past the clamps, though I hadn't been using LerpUnclamped at the time cuz it didn't exist
ah yeah
 
user92578
Yeah then I just use an enum and then my "advanced" tweens are just cubic beziers
 
user92578
12:09 PM
Not very easy tough, requires always some boilerplate code
 
Jon
i imagine there is a way to do it better in unity?
 
I just SmoothStep everything
 
user92578
LerpUnclamped doesn't clamp the progression to 0-1?
 
Probably... this iTween thing looks promising but I'm too lazy to try implementing a plugin just for some tweening lol assetstore.unity3d.com/en/#!/content/84
 
Jon
iTween lookd bloated to me
The animation editor provides ways to animate with curves
HOWEVER, it screws up when you try to move it with code and animation curves at the same time
 
12:12 PM
right
 
@Jon HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
i literally ROFL'ed there
 
lol, perfect.
 
Jon
I purposely tried to get squashed by the atat and it just pushed me away
possibly because of same team, i don't know
 
omg was that you playing?
ps4 ?
 
Jon
12:16 PM
no
i have it on pc though
 
is it out now?
 
Jon
just the beta
 
I thought it wasn't out til 1st dec
ah ok
 
Jon
2 levels multiplayer -- 1 single player
 
any good?
 
Jon
12:17 PM
if you get it, let me know, we can do the single player in party mode
yeah its pretty sweet
not sure how to drive the atat
gonna go read actually
 
niiice
 
Jon
ok so you can't control them
the path of the ATAT is scripted and can't be changed.. LAAAAAME
i see pepole flying around
is that scripted too?
 
omg im in hte habit of generating jigsaw puzzles
 
Jon
12:39 PM
that is cool
 
Inside out planet anyone?
despite being very wrong ... its oddly cool
 
Iiinteresting
 
that's what my planets look like when i go inside them normally
for some odd reason I appear to be generating strips on the inside and tris on the outside
if i put the indexing right then go inside I get that
very wierd
and from the outside I see this
need to get the textures loading some test textures so I can figure out what the hell is going on with those UV's
OMG I FIXED IT!!!!!
my uv's were right just needed to reverse the array
 
Jon
haha, nice
you idiot
 
wow !!!
 
Jon
12:47 PM
pic
anyone ever put dog mitts on their pets?
 
considering it
mine keeps hurting his paws
what pet ya got?
 
Jon
lmfao
 
rofl
 
Jon
cocker spaniel -- my parents redid their floors
i want to bring her over, but don't want to scratch the floors
lol, its a price i'm willing to make her pay
one time we were having sex and she jumped up ,and I said, yeah more like "cocker blocker"
she laughed so hard it was postponed
 
user92578
lol
 
12:52 PM
yay a complete working procedural planet
 
vnice
 
user92578
awesome
 
user92578
hmm, this z-order stuff is annoying
 
now to add my atmosphere stuff and the lod scaling so I can start to look at landing on this beast
 

« first day (1892 days earlier)      last day (2421 days later) »